Z roku na roku sektor mobilnej reklamy staje się coraz istotniejszym elementem światowej gospodarki. Dynamiczne zdobywanie rynku prognozują także eksperci zajmujący się branżą mobile: firma Gartner uważa, że w 2015 roku światowy rynek mobile wygeneruje przychód rzędu 20,6 mld dolarów. Potencjał mobilnego marketingu jest coraz większy. Czy wszyscy jednak wiedzą, jak z tych możliwości korzystać?

Pierwszym narzędziem mobilnej reklamy były krótkie wiadomości tekstowe, czyli po prostu SMS-y. Mimo że pojawiły się także inne możliwości realizowania kampanii mobilnych (MMS-y, telekomunikaty, aplikacje mobilne) SMS-y wciąż pozostają jednym z najczęściej stosowanych narzędzi mobile. Dlaczego tak się dzieje? Z pewnością duże znaczenie ma tutaj skuteczność reklamy wysyłanej na telefon przy jednocześnie stosunkowo niskich kosztach. Wysłanie SMS-a to wydatek rzędu od kilku do kilkunastu groszy za sztukę. Natomiast jego efektywność jest bardzo duża. Według raportu firmy badawczej Nielsen, 46% osób przyznało, że kiedykolwiek dokonało zakupu pod wpływem reklamowego SMS-a.

Kampanie SMS – Co gwarantuje skuteczność?

Oczywiście, aby uzyskać zadowalające efekty, trzeba odpowiednio zaplanować całe działanie.

Na początku najlepiej jest zebrać własna bazę adresatów, którzy są zainteresowani marką.
Druga istotna cecha jest atrakcyjna konstrukcja samego komunikatu reklamowego (personalizowanie wiadomości zwracając się po imieniu oraz wysyłanie takiej oferty, która interesuje odbiorcę, trafia w jego zainteresowania).
Trzeba dotrzeć do konsumentów w określonym czasie najlepiej odpowiadającemu założeniom kampanii.
Na zakończenie kampanii SMS trzeba rozliczyć skuteczność, a po takiej analizie kierować się w stronę tych grup konsumentów, którzy najbardziej aktywnie zainteresowali się promocją czy oferta firmy.