Dla wielu polskich firm rynki krajów niemieckojęzycznych są atrakcyjnie nie tylko pod względem zwiększenia kierunków sprzedaży. Bardziej liczy się tam fakt, że z reguły polskie towary oraz usługi są sporo tańsze od oferowanych przez rodzimych przedsiębiorców, a przy tym nie ustępują im jakością. Poza tym minęły już czasy, kiedy klienci z Austrii lub Niemiec zwracali szczególną uwagę na niższą cenę i kraj pochodzenia produktu lub usługi, preferują rodzime firmy.
Zadbaj o właściwą prezentację swojej oferty

Dla polskich przedsiębiorców szczególną szansę stworzył ogólnoświatowy kryzys gospodarczy, lub jak kto woli spowolnienie gospodarek na całym świecie. Dzięki wysokiej cenie Euro oraz członkostwu w Unii Europejskiej eksport polskich towarów oraz usług jest jeszcze bardziej opłacalny. Wysoka jakość i konkurencyjne ceny nie są jednak wystarczającymi czynnikami, gwarantującymi sukces na rynkach Austrii czy Niemiec. Równie ważna jest otwartość na niemieckojęzycznego klienta, który nie ma co ukrywać bardzo rzadko włada językiem polskim. Stąd wniosek: jeśli chcesz dotrzeć do odbiorców z Austrii oraz Niemiec, to zadbaj o właściwą prezentację swojej oferty – najlepiej w języku niemieckim. Tłumaczenia na niemiecki folderów reklamowych, oferty drukowanej, ulotek, specyfikacji produktów oraz całej oferty danej polskiej firmy powinno stać się zatem priorytetem w walce o niemieckojęzycznego klienta. To jednak tylko jeden z koniecznych kroków.
Obsługuj swoich klientów w języku niemieckim

Jeśli oferta została już sporządzona w języku niemieckim, to należy zadbać o obsługę w języku niemieckim. Odpowiadanie na zapytania ofertowe w języku niemieckim, pisanie ofert w tym języku, bezpośrednie rozmowy z klientami w języku niemieckim to tylko niektóre przykłady usług, które w Niemczech oraz Austrii określa się mianem „Kundenbetreuung” lub „Kundenservice”. Nie należy również zapominać o tym, żeby firmowa strona internetowa po niemiecku informowała potencjalnych klientów o ofercie danej firmy. Te wszystkie czynniki zdają się być elementarze w stosunkach z niemieckojęzycznymi klientami.